Selecteer een pagina

Geen winkel meer?

Per 1 november 2019 hebben wij geen winkel meer. Waarom:

Omdat de lol er af is na ruim 50 jaar elektronica detailhandel. De wereld verandert. Leveranciers veranderen. Consumenten veranderen. Gedrag verandert. Deze verandering is langzaam gegaan, maar niet meer terug te draaien. 

We herinneren ons de koopavonden van een tijd geleden, snel een warme hap bij Opa Jan en Oma Jopie in de Professor Poelsstraat – tussen 6 en 7. 

Voor de deur stonden de klanten alweer te trappelen om 19 uur. Héél soms was het rustig op zo’n koopavond, dan kon je een kopje koffie drinken. Meestal vloog het voorbij en begonnen de heren daarna aan de reparaties.

We herinneren ons zaterdagen dat er nooit tijd was om te lunchen. Mijn vader (Ruud Veldmeijer) bestelde dan toch altijd een broodje warm vlees van het Kamrad. “Bewaar maar op de kachel”… daar lag het dan om half 7 nog.

We herinneren ons de vossenjacht in de jaren 80. Filmpje volgt!
Hilversum heeft nog nooit zoveel wagens met CB antennes rond zien rijden. Verkeer ontregeld rondom de Expohal. Mooie tijden. Een behoorlijke verbouwing in 1987.

Hoe gaan we dan verder? De meest gestelde vraag van dit moment.

Wat velen nog niet weten:
Fred deed erg veel van het werk al geruime tijd buiten winkeltijden. Werk dat nog wel op waarde wordt geschat, werk dat hij goed kan. 
Zonder winkel. Zonder betaald parkeren. Zonder Sena-licentie omdat de radio in de werkplaats aanstaat.

Het runnen van een winkel naast deze werkzaamheden hebben we voor een grote groep dankbare klanten graag en lang volgehouden, maar is simpelweg niet meer haalbaar:

  • Onze leveranciers (op een enkele uitzondering na) zijn inmiddels zelf gestart met webshops of portals waarbij rechtstreeks of via een dochteronderneming aan dezelfde consumenten wordt verkocht.
    Deze leveranciers bepalen onze inkoopprijs maar nog voordat wij het artikel kunnen verkopen is een reële verkoopprijs al niet meer mogelijk. Onder inkoopprijs wel ergens online. Wij hebben gewoon geen zin meer om voor *** te staan. 
  • Steeds meer mensen laten merken dat zij liever online shoppen. Vinden we prima. Maar wél willen mensen vaak en graag (gratis) advies in de winkel. Of even kijken hoe iets eruit ziet, hoe het werkt, hoe het klinkt. Of we het even kunnen opmeten. En of we kunnen adviseren of het wel een goed merk/product is? Tijd die we liever aan échte klanten besteden.
  • Steeds meer werden wij gebeld tijdens winkeltijden voor advies of hulp bij het bedienen van apparatuur waar toch echt een gebruiksaanwijzing bij werd geleverd toen het werd verkocht. Als het bij ons is gekocht en iemand heeft geen zin om te lezen? Dan helpen we evengoed graag.
    De meeste webshops en winkels waar capabele mensen werken zijn niet telefonisch bereikbaar… maar hun klanten weten ons wel te vinden voor gratis adviesgesprekken van een kwartier en vaak langer. Uhm… En waar kan dan de factuur naartoe?
  • Voor een kleine zelfstandige winkelier is het bijzonder lastig om vrije tijd te hebben. Zo nemen we al jaren 2 weken per jaar vrij en werken 50 weken. Daar zijn we nu een beetje te oud voor 😉  

Bedankt voor jullie begrip, klandizie en al die andere duizenden leuke momenten, ook namens Ruud en Corry Veldmeijer.

We hebben nog steeds een prachtige onderneming (inmiddels doen we samen steeds meer online en deels in buitenland) en zien de toekomst zonnig en wellicht iets relaxter tegemoet.

Fred & Fanny Veldmeijer

Moeilijk leesbaar? Klik hier.
Foto: Ton Kastermans

24 Reacties

  1. Rob Bakker

    Zie dat de laatste reactie van 11/05/2021 is , dus mijn “mosterd na de maaltijd” kan ook nog wel.
    Ik woon al 30 jaar in Spanje , en dat zijn denkelijk 3 decoders geweest om met Nederland verbonden te blijven . Als Hilversummer kocht je dan bij Veldmeijer. Hoop dat jullie nieuwe tijd brengt wat jullie hoopten

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      Beste Rob,

      Leuk om te horen!
      Fred doet het schotelwerk nog op locatie en op afspraak. Zodra het kan gaan wij ook weer Spanje : Estepona!
      Inmiddels kijken velen via internet.

      Antwoord
  2. Richard L

    Tjeetje, ik ben pas verhuisd naar een appartement en stellig van plan een nieuwe schotel met motor aan te schaffen. De ‘oude’ is door de nieuwe bewoner overgenomen. Die had ik al jaren geleden compleet met digitale satelliet tuner bij jullie gekocht! Heerlijke winkel, om ook eens te grasduinen…. Want òòk voor autospeakers kwam ik bij jullie!

    Maar jullie hebben gelijk; alles moet online(en daar maak ik me òòk schuldig aan)!

    Jammer, dat wel! Geniet er van, want je wordt er niet jonger op.

    Met vriendelijke groet, Richard

    Antwoord
  3. Wim

    Jammer dat jullie geen winkel meer hebben een moedig besluit om het op een andere manier te doen.
    Vele spullen gekocht en goede services.
    Sterkte met de nieuwe uitdaging.

    Antwoord
  4. Ton

    Tijdje geleden kwam ik in Hilversum en reed langs de locatie, waar vroeger uw winkel was gevestigd. Dat was toch even een vreemde gewaarwording toen ik merkte, dat de winkel niet meer bestond. Op dit moment luister ik muziek via een installatie, die ik bij jullie heb gekocht. Jaren geleden. Meermaals dingen bij jullie aangeschaft. En altijd tot volle tevredenheid. Begrijpelijk maar echt jammer dat de winkel niet meer bestaat. Veel succes!

    Antwoord
  5. Henk van Woudenberg

    Ik reed er vandaag langs per toeval met de bus en schrok me een hoedje toen ik de winkel leeg zag staan.

    Ik herinner me nog dat ik van mijn ouders mijn allereerste pick-upje mocht kopen bij jullie en inmiddels 47 jaar kwam ik nog met regelmaat voor af en toe een Naaldje.

    Bedankt voor alle goede service en hopelijk blijven de zaken goed gaan voor jullie op deze manier.

    Jammer om zo afscheid te moeten nemen maar Fred, Fanny en vader Ruud heel veel succes gewenst voor de toekomst,

    Henk.

    Antwoord
  6. ghislaine beijen

    Ik snap de beslissing om op de winkel te sluiten maar wat zal dat moeilijk zijn geweest voor jullie allemaal. We waren regelmatig bij jullie voor advies en apparatuur en heb de extra hulp erg prettig gevonden. Dankjewel voor alle mooie jaren

    Antwoord
  7. Axel

    Ik kwam in de jaren 80 van de vorige eeuw bij de winkel op de Lijsterweg. Ja, zo lang geleden.
    Kocht daar mijn eerste platenspeler, merk Marlux. Ik heb er jarenlang plezier van gehad, tot de cd zijn intrede deed.
    Jammer dat steeds meer elektronicawinkels verdwijnen. Vorig jaar Radiocentrum in Utrecht, en nu Veldmeijer in Hilversum. Waar kan men nu nog voor onderdelen terecht?

    Veel succes met de nieuwe onderneming!

    Antwoord
  8. Gert Bos, Buurthuis de Lelie

    Jarenlang, toen Buurthuis de Lelie nog niet was afgebrand, waren we vaste klant bij jullie. Vertrouwend op jullie advies hebben we veel dingen bij onze disco’s kunnen gebruiken om kinderen en gehandicapten mooie avonden te bezorgen. Dank voor jullie vakmanschap, laagdrempelige betrokkenheid en het meedenken. Succes verder.

    Antwoord
  9. Albert en Ans

    Wat jammer Fred dat je gaat stoppen de laatste paar jaar zijn we weinig geweest maar we hebben een hele gezellige tijd altijd gehad als we bij jullie op de zaak kwamen we kwamen al vanaf de liebergerweg in de zaak en op de kleine drift altijd gezellig met je vader aan de koffie
    Bedankt voor alle gezellige momenten en ook jou hulp zelfs bij ons thuis

    Antwoord
  10. Wilbert

    Een begrijpelijk stap van Fred en Fanny! Zelf vond ik het heel fijn te weten dat dat soort winkels nog te vinden waren, maar vroeg ik me ook gelijk af hoe ze konden blijven bestaan. De online-concurrentie is groot, de marges op hardware klein en gemiddelde consument wil nergens voor betalen. De waarde van kennis en service wordt niet gezien, maar de consument klaagt wel als ze er geen toegang toe hebben. Ik vind het fijn te lezen dat jullie zo de aandacht en tijd kunnen besteden aan klanten die het wel waarderen en daar nog meer lol uit halen ook nog! Vanuit nostalgisch oogpunt vind ik het zonde dat de business en maatschappij zich zo hebben ontwikkeld. Persoonlijk denk ik dat de consument er nog wel op terug gaat komen en dat een winkel voor consumentenelectronica weer in trek komt, in een bepaalde variant. Maar om dáár nou op te gaan zitten wachten… Blijf trots op jullie eigen identiteit, dat is wat jullie klanten zo waarderen!

    Antwoord
    • F Peer

      Beste Veldmeyers dank voor de jaren en de service
      Fred en Fanny

      de groeten van rioolservicepeer
      de peertjes
      en goede zaken

      Antwoord
  11. Gerrit

    Triest maar vooral jammer, weer een mooi familie bedrijf weg. Mensen willen internet prijzen, en de service van de vakhandel. En over aantal jaren klagen dat er geen winkel meer is. Is het de gierigheid, gemakzucht, of komt het door onze overheid?

    Antwoord
  12. Rob

    Hey Fred,

    Soms moet je een grote stap nemen en installaties liggen je zeker goed.
    Zoals bij mijn vriend in Schiedam die al jaren aan het tobben was met de ontvangst van zijn satelliet antenne
    Na jouw service bezoek heeft hij nooit meer problemen gehad.
    Heel veel succes, ik weet zeker dat het gaat lukken.
    Gr Rob

    Antwoord
  13. Jaap

    Veel succes en bedankt voor de gezellige ontvangst als ik bij jullie kwam voor onderhoud
    Was altijd gezellig en de koffie stond altijd klaar.
    Groetjes aan iedereen!

    Antwoord
  14. Folkert

    Moedig besluit, succes!

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      Ha Folkert, dankjewel, eens in de 10 jaar nemen we moedige besluiten 😉 Nu is Fred aan de beurt!

      Antwoord
  15. Alex Bast

    Beste Ruud Fred Corrie en Fanny,

    Jammer dat jullie ophouden met de winkel. Alhoewel ik het kan begrijpen. Ik had het al veel eerder verwacht. De weg vanuit Rijswijk NB naar Hilversum wist ik nog steeds te vinden. Vaak denk ik nog aan de DS monitor boxen die ik gekocht heb op de Liebergerweg. Ruim 30 jaar hebben ze dienst gedaan en keihard.
    Het ga jullie goed en geniet van meer vrije tijd. Doe ik al 1,5 jaar.
    Groeten vanuit Rijswijk Noord Brabant
    Alex

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      30 jaar, wat goed! Bedankt – ik zorg er wel voor dat Fred meer vrije tijd gaat nemen!

      Antwoord
  16. Gerrit

    Beste mensen,

    Succes met jullie nieuwe onderneming! Heb altijd (ook al in het oude pand) met plezier bij jullie verschillende dingen aangeschaft.

    Zoals bv de in de oude advertentie afgebeelde FUNAI video set. Veel mee gewerkt!

    Met vriendelijke groet,

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      Fantastisch dat we dan juist die advertentie konden opgraven uit het archief. Mooie prijzen waren dat toen trouwens!

      Antwoord
  17. Frans en Elly

    Beste Ruud en Fred,Corrie. Fanny

    Heel hartelijk bedankt voor het bij staan van Frans z.n Televisie waar hij veel keren problemen had .
    En met jullie hulp weer op gelost werd per telefoon.

    Wij wensen jullie een hele mooie tijd met jullie werk buiten de deur .

    Wij begrijpen het .met zoveel concurrentie .daar kan je niet tegen op.

    Heel veel geluk en gezondheid van

    Antwoord
      • Rick dG

        Héél begrijpelijke beslissing!
        De consument wilt tegenwoordig alle service krijgen en vooral niets te veel betalen;
        en er zijn altijd grote ketens die ver onder jullie inkoopprijs verkopen.
        Dan kan uiteraard alleen door niet kundige personeelsleden in de verkoop te hebben.
        Ik denk hierbij aan b.v. een Mediamarkt.
        Daar kost het niks maar dan krijg je ook niks…… behalve een (vaak buitenlands) product.

        Fred & Fanny, suc6 verder!

Laat een reactie achter voor Fanny Veldmeijer Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.