Per 1 november 2019 hebben wij geen winkel meer. Waarom:

Omdat de lol er af is na ruim 50 jaar elektronica detailhandel. De wereld verandert. Leveranciers veranderen. Consumenten veranderen. Gedrag verandert. Deze verandering is langzaam gegaan, maar niet meer terug te draaien. 

We herinneren ons de koopavonden van een tijd geleden, snel een warme hap bij Opa Jan en Oma Jopie in de Professor Poelsstraat – tussen 6 en 7. 

Voor de deur stonden de klanten alweer te trappelen om 19 uur. Héél soms was het rustig op zo’n koopavond, dan kon je een kopje koffie drinken. Meestal vloog het voorbij en begonnen de heren daarna aan de reparaties.

We herinneren ons zaterdagen dat er nooit tijd was om te lunchen. Mijn vader (Ruud Veldmeijer) bestelde dan toch altijd een broodje warm vlees van het Kamrad. “Bewaar maar op de kachel”… daar lag het dan om half 7 nog.

We herinneren ons de vossenjacht in de jaren 80. Filmpje volgt!
Hilversum heeft nog nooit zoveel wagens met CB antennes rond zien rijden. Verkeer ontregeld rondom de Expohal. Mooie tijden. Een behoorlijke verbouwing in 1987.

Hoe gaan we dan verder? De meest gestelde vraag van dit moment.

Wat velen nog niet weten:
Fred deed erg veel van het werk al geruime tijd buiten winkeltijden. Werk dat nog wel op waarde wordt geschat, werk dat hij goed kan. 

Wij gaan dus fulltime verder als Veldmeyer Installatie. Zonder winkel. Zonder betaald parkeren. Zonder Sena-licentie omdat de radio in de werkplaats aanstaat. Maar vooral: op afspraak, dus alle aandacht is voor u.

Voor advies, installeren, aanschaf van consumentenelektronica, met als specialisatie satelliet gebied. Bij u thuis, op de camper, caravan of bij u in het bedrijf. 
Geen beeld? Slecht geluid? We zijn zo bij u!

Het runnen van een winkel naast deze werkzaamheden hebben we voor een grote groep dankbare klanten graag en lang volgehouden, maar is simpelweg niet meer haalbaar:

  • Onze leveranciers (op een enkele uitzondering na) zijn inmiddels zelf gestart met webshops of portals waarbij rechtstreeks of via een dochteronderneming aan dezelfde consumenten wordt verkocht.
    Deze leveranciers bepalen onze inkoopprijs maar nog voordat wij het artikel kunnen verkopen is een reële verkoopprijs al niet meer mogelijk. Onder inkoopprijs wel ergens online. Wij hebben gewoon geen zin meer om voor *** te staan. 
  • Steeds meer mensen laten merken dat zij liever online shoppen. Vinden we prima. Maar wél willen mensen vaak en graag (gratis) advies in de winkel. Of even kijken hoe iets eruit ziet, hoe het werkt, hoe het klinkt. Of we het even kunnen opmeten. En of we kunnen adviseren of het wel een goed merk/product is? Tijd die we liever aan échte klanten besteden.
  • Steeds meer werden wij gebeld tijdens winkeltijden voor advies of hulp bij het bedienen van apparatuur waar toch echt een gebruiksaanwijzing bij werd geleverd toen het werd verkocht. Als het bij ons is gekocht en iemand heeft geen zin om te lezen? Dan helpen we evengoed graag.
    De meeste webshops en winkels waar capabele mensen werken zijn niet telefonisch bereikbaar… maar hun klanten weten ons wel te vinden voor gratis adviesgesprekken van een kwartier en vaak langer. Uhm… En waar kan dan de factuur naartoe?
  • Voor een kleine zelfstandige winkelier is het bijzonder lastig om vrije tijd te hebben. Zo nemen we al jaren 2 weken per jaar vrij en werken 50 weken. Daar zijn we nu een beetje te oud voor 😉  

Garantie? Consumentenelectronica artikelen vallen onder de verstrekte fabrieksgarantie, hiervoor gaat u naar de fabrikant. De mooiste garantie: 4 jaar aan huis op Hisense televisies. Voor overige merken zie garantie. Kom u er zelf niet uit? Stuur ons een Email (info@veldmeyer.nl) en dan proberen wij u hier bij te helpen.

Bedankt voor jullie begrip, klandizie en al die andere duizenden leuke momenten, ook namens Ruud en Corry Veldmeijer. We hebben nog steeds een prachtige onderneming en zien de toekomst zonnig en wellicht iets relaxter tegemoet.

Fred & Fanny Veldmeijer

Moeilijk leesbaar? Klik hier.
Foto: Ton Kastermans