Beste klanten en relaties,

We hebben jullie iets te vertellen. Een verrassing en/of teleurstelling?

Wij gaan onze gehele winkelvoorraad opruimen.
Deze eenmalige grote opruiming duurt maximaal 3 weken, tot eind oktober.

Op de website proberen we de voorraad bij te houden:  maar we beloven niets. Op=op en de klanten in de winkel hebben nog altijd voorrang.

Waarom ruimen we op?
Omdat de lol er af is na ruim 50 jaar elektronica detailhandel. De wereld verandert. Leveranciers veranderen. Consumenten veranderen. Gedrag verandert. Deze verandering is langzaam gegaan, maar niet meer terug te draaien.

We herinneren ons de koopavonden van een tijd geleden, snel een warme hap bij Opa Jan en Oma Jopie in de Professor Poelsstraat – tussen 6 en 7. Voor de deur stonden de klanten alweer te trappelen om 19 uur. Héél soms was het rustig op zo’n koopavond, dan kon je een kopje koffie drinken. Meestal vloog het voorbij en begonnen de heren daarna aan de reparaties.

We herinneren ons zaterdagen dat er nooit tijd was om te lunchen. Mijn vader (Ruud Veldmeijer) bestelde dan toch altijd een broodje warm vlees van het Kamrad. “Bewaar maar op de kachel”… daar lag het dan om half 7 nog.

We herinneren ons de vossenjacht in de jaren 80. Filmpje volgt!

Hilversum heeft nog nooit zoveel wagens met CB antennes rond zien rijden. Verkeer ontregeld rondom de Expohal. Mooie tijden. Een behoorlijke verbouwing in 1987.

Hoe gaan we dan verder? De meest gestelde vraag van dit moment.

Wat velen nog niet weten:

Fred doet het eigenlijke werk al geruime tijd buiten winkeltijden. Werk dat op waarde wordt geschat, werk dat hij goed kan en graag doet.

Wij gaan dus fulltime verder als Veldmeyer Installatie.

Maar dan zonder winkelpand. Dit pand wordt verkocht.
We zullen veel beter bereikbaar zijn via deze website en E-mail.

Voor advies, installeren, aanschaf en reparatie van consumentenelektronica, met als specialisatie satelliet gebied. Bij u thuis, op de camper, caravan of bij u in het bedrijf.  

Geen beeld? Slecht geluid? We zijn zo bij u!

Het runnen van een winkel naast deze werkzaamheden hebben we voor een grote groep dankbare klanten graag en lang volgehouden, maar is simpelweg niet meer haalbaar:

  • Onze leveranciers (op een enkele uitzondering na) zijn inmiddels zelf gestart met webshops of portals waarbij rechtstreeks of via een dochteronderneming aan dezelfde consumenten wordt verkocht.
    Deze leveranciers bepalen onze inkoopprijs maar nog voordat wij het artikel kunnen verkopen is een reële verkoopprijs al niet meer mogelijk. Onder inkoopprijs wel ergens online. Wij hebben gewoon geen zin meer om voor *** te staan.
  • Steeds meer mensen laten merken dat zij liever online shoppen. Vinden we prima. Maar wél willen mensen vaak en graag (gratis) advies in de winkel. Of even kijken hoe iets eruit ziet, hoe het werkt, hoe het klinkt. Of we het even kunnen opmeten. En of we kunnen adviseren of het wel een goed merk/product is? Tijd die we liever aan échte klanten besteden.
  • Steeds meer worden wij gebeld tijdens winkeltijden voor advies of hulp bij het bedienen van apparatuur waar toch echt een gebruiksaanwijzing bij werd geleverd toen het werd verkocht. Als het bij ons is gekocht en iemand heeft geen zin om te lezen? Dan helpen we evengoed graag.
    De meeste webshops en winkels waar capabele mensen werken zijn niet telefonisch bereikbaar… maar hun klanten weten ons wel te vinden voor gratis adviesgesprekken van een kwartier en vaak langer. Uhm… En waar kan dan de factuur naartoe?
  • Voor een kleine zelfstandige winkelier is het bijzonder lastig om vrije tijd te hebben. Zo nemen we al jaren 2 weken per jaar vrij en werken 50 weken. Daar worden we nu een beetje te oud voor 😉
    Fred neemt vanaf november dus wat welverdiende vakantiedagen. Wilt u dit jaar nog iets gedaan hebben, maak dan snel een afspraak. Zijn agenda is zo vol.

Garantie? Alle artikelen blijven gewoon vallen onder de verstrekte garanties. De mooiste garantie: 4 jaar aan huis op Hisense televisies.

Bedankt voor jullie begrip, klandizie en al die andere duizenden leuke momenten, ook namens Ruud en Corry Veldmeijer. We hebben nog steeds een prachtige onderneming en zien de toekomst zonnig en wellicht iets relaxter tegemoet.

Fred & Fanny Veldmeijer

12 Reacties

  1. Wilbert

    Een begrijpelijk stap van Fred en Fanny! Zelf vond ik het heel fijn te weten dat dat soort winkels nog te vinden waren, maar vroeg ik me ook gelijk af hoe ze konden blijven bestaan. De online-concurrentie is groot, de marges op hardware klein en gemiddelde consument wil nergens voor betalen. De waarde van kennis en service wordt niet gezien, maar de consument klaagt wel als ze er geen toegang toe hebben. Ik vind het fijn te lezen dat jullie zo de aandacht en tijd kunnen besteden aan klanten die het wel waarderen en daar nog meer lol uit halen ook nog! Vanuit nostalgisch oogpunt vind ik het zonde dat de business en maatschappij zich zo hebben ontwikkeld. Persoonlijk denk ik dat de consument er nog wel op terug gaat komen en dat een winkel voor consumentenelectronica weer in trek komt, in een bepaalde variant. Maar om dáár nou op te gaan zitten wachten… Blijf trots op jullie eigen identiteit, dat is wat jullie klanten zo waarderen!

    Antwoord
  2. Gerrit

    Triest maar vooral jammer, weer een mooi familie bedrijf weg. Mensen willen internet prijzen, en de service van de vakhandel. En over aantal jaren klagen dat er geen winkel meer is. Is het de gierigheid, gemakzucht, of komt het door onze overheid?

    Antwoord
  3. Rob

    Hey Fred,

    Soms moet je een grote stap nemen en installaties liggen je zeker goed.
    Zoals bij mijn vriend in Schiedam die al jaren aan het tobben was met de ontvangst van zijn satelliet antenne
    Na jouw service bezoek heeft hij nooit meer problemen gehad.
    Heel veel succes, ik weet zeker dat het gaat lukken.
    Gr Rob

    Antwoord
  4. Jaap

    Veel succes en bedankt voor de gezellige ontvangst als ik bij jullie kwam voor onderhoud
    Was altijd gezellig en de koffie stond altijd klaar.
    Groetjes aan iedereen!

    Antwoord
  5. Folkert

    Moedig besluit, succes!

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      Ha Folkert, dankjewel, eens in de 10 jaar nemen we moedige besluiten 😉 Nu is Fred aan de beurt!

      Antwoord
  6. Alex Bast

    Beste Ruud Fred Corrie en Fanny,

    Jammer dat jullie ophouden met de winkel. Alhoewel ik het kan begrijpen. Ik had het al veel eerder verwacht. De weg vanuit Rijswijk NB naar Hilversum wist ik nog steeds te vinden. Vaak denk ik nog aan de DS monitor boxen die ik gekocht heb op de Liebergerweg. Ruim 30 jaar hebben ze dienst gedaan en keihard.
    Het ga jullie goed en geniet van meer vrije tijd. Doe ik al 1,5 jaar.
    Groeten vanuit Rijswijk Noord Brabant
    Alex

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      30 jaar, wat goed! Bedankt – ik zorg er wel voor dat Fred meer vrije tijd gaat nemen!

      Antwoord
  7. Gerrit

    Beste mensen,

    Succes met jullie nieuwe onderneming! Heb altijd (ook al in het oude pand) met plezier bij jullie verschillende dingen aangeschaft.

    Zoals bv de in de oude advertentie afgebeelde FUNAI video set. Veel mee gewerkt!

    Met vriendelijke groet,

    Antwoord
    • Fanny Veldmeijer

      Fantastisch dat we dan juist die advertentie konden opgraven uit het archief. Mooie prijzen waren dat toen trouwens!

      Antwoord
  8. Frans en Elly

    Beste Ruud en Fred,Corrie. Fanny

    Heel hartelijk bedankt voor het bij staan van Frans z.n Televisie waar hij veel keren problemen had .
    En met jullie hulp weer op gelost werd per telefoon.

    Wij wensen jullie een hele mooie tijd met jullie werk buiten de deur .

    Wij begrijpen het .met zoveel concurrentie .daar kan je niet tegen op.

    Heel veel geluk en gezondheid van

    Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.